Sign in to follow this  
Followers 0

Address Change for Auto

4 posts in this topic

Hi, 

I have recently changed my address and now i have to reregister my car on my new address. 

The problem which i am facing is that my car is on finance from a bank. So generally we get two papers when we buy the car. One of those paper is with the bank. I only have the short paper with me. 

So my question is can I go to reregister my car on new address with short paper or should I somehow get the another paper from bank and then register my auto. 

I am a bit new to germany so need help in understanding this part. 

Thank you   

0

Write a letter to your bank.

"Sehr geehrte Damen, sehr geehrte Herren,

ich bin umgezogen, und möchte nun mein Auto auf die neue Adresse ummelden. Dazu benötige ich die ZB II, die bei Ihnen hinterlegt ist (XXX give Details so that they know which car you're talking about XXX). Deswegen bitte ich Sie, die ZB II an folgende Zulassungsstelle zu schicken: <Address of your preferred Zulassungsstelle>

Bitte informieren sie mich unter Telefonnummer <your number here>, sobald Sie die ZB II abgeschickt haben, damit ich abschätzen kann, wann ich zur Zulassungsstelle gehen kann.

Nach Abschluss der Ummeldung wird die Zulassungsstelle die ZB II zu Ihnen zurückschicken.

Mit freundlichem Gruß

Aloisius Pednam"

0

@franklan Thank you for the response. So it means I need to change my address of auto on big paper (i.e. regarding the ownership of auto). Right ?

So If i write this letter to the bank will the authorithy do it automatically or i have to get it done from kfz authority and how to tell them that paper will come and please do it. I am asking this because what and how to do it later is bit confusing me.

The paper will be send to authorithy directly (as written in your post). But i have to be there or somehow i have to tell them to change it on arrival. How does that part works after i send the letter to the bank.

Thank You

0

hi i found this information on the kfz authorithy website 

https://vv.rhein-sieg-kreis.de/vv/produkte/Amt_36/Namens-_oder_Anschriftenaenderung_Fahrzeugpapiere.php

Anschriften- oder Namensänderung durch Umzug oder Heirat (kein Halterwechsel)
Beschreibung
Das Straßenverkehrsamt des Rhein-Sieg-Kreises kann nach einer Heirat, Scheidung oder nach einem Umzug Ihre Fahrzeugdokumente entsprechend ändern.

Bei Umzug innerhalb des Rhein-Sieg-Kreises können Sie die Anschriftenänderung online durchführen. Folgen Sie dazu bitte unten stehendem Link.

Die Anschriftenänderung kann auch bei den Städten und Gemeinden im Rhein-Sieg-Kreis durchgeführt werden.

Details
Unterlagen
Zulassungsbescheinigung Teil II / Fahrzeugbrief (nur bei Namensänderung)
Zulassungsbescheinigung Teil I / Fahrzeugschein
Nachweis einer gültigen Hauptuntersuchung / Sicherheitsprüfung (Prüfbericht)
Ausweis bzw. Reisepass
Bei Gewerbetreibenden, Firmen oder Vereinen

Gewerbeanmeldung und/oder Handelsregisterauszug
Vereinsregisterauszug
Schriftliche Vollmacht bei Erledigung durch Dritte

So this implies I dont need to have any changes in Zulassungsbescheinigung Teil II. and I need only first i.e. Zulassungsbescheinigung Teil I for the changes right ?

0